motywacja i działanie

Cześć wszystkim!
Na wstępie powiem, że to dzisiejszy wykład z psychologii dotyczący motywacji zainspirował mnie do napisania tego artykułu.

Tak naprawdę każdy ma postawione cele w swoim życiu. Chcemy być bogaci i mieć idealną sylwetkę. Ukończyć studia, znaleźć wymarzoną pracę i idealnego partnera. Marzymy o życiu z mnóstwem wolnego czasu, o podróżowaniu i wiecznej zabawie. Bez motywacji te cele zostają tylko celami. Gdzieś po prostu są i czekają, aż zostaną „zaliczone”. Idziemy spać, wstajemy i wszystko wygląda tak samo. Niestety nikt nie zapuka do naszych drzwi i nie powie – zagrasz w nowym filmie Camerona, samolot do Kalifornii masz jutro o 9 rano. Dlaczego?

Dlaczego tak bardzo lubimy odkładać wszystko na później? Jeszcze jest czas, przecież jest go mnóstwo! Nie. Wcale nie jest go tak dużo. Ile marzeń, ile celów udało Ci się zrealizować w poprzednim roku? Czy zaplanowana dieta skończyła się po tygodniu? Czy zacząłeś się w końcu uczyć od „września” lub drugiego semestru? Ile tak naprawdę z tych wszystkich zaplanowanych rzeczy zrobiłeś? 

Moja pierwsza rada
U mnie zawsze jest to pierwszy krok. Gdy masz postawiony cel, ale brakuje Ci motywacji świetnym rozwiązaniem może być zaznaczenie sobie w kalendarzu czy w telefonie, dzień i godzinę kiedy zaczynasz działać! Odkładasz siłownię już od dwóch miesięcy? Kiedy zapiszesz sobie, że za tydzień o 15 zaczynasz trening, to jestem przekonany, że to zrealizujesz. Dlaczego? Kiedy mamy coś zaplanowane z dokładnością do dnia i godziny, to nastawiamy się do tego psychicznie. Myślimy o tym i nie planujemy nic innego o tej godzinie, bo mamy już „plany” :)

Systematyczność
To bardzo ważne, aby nie tylko zacząć, lecz kontynuować coś, co zaczęliście robić. Musi minąć trochę czasu, aby wasz organizm się przyzwyczaił i wyjście na basen czy dieta stają się codziennością nie sprawiając nam już kłopotu. Pamiętam jak przed sesją w grudniu „zaczynałem” naukę. Pierwszy tydzień – katastrofa. A później? To było normalne jak poranna kawa. Po zaliczeniu całej sesji miałem uczucie, że czegoś mi brakuje. Była to właśnie nauka. Przez 3 miesiące, codziennie po 4 godziny siedziałem, czytałem, pisałem, zapamiętywałem. A uzyskane wyniki dawały mi szczęście i motywację do kolejnych godzin spędzonych przy książkach. Stało się to moją rutyną.

Co musisz zrobić?
Motywacja tak naprawdę przychodzi wtedy, gdy zaczynasz dostrzegać postępy i rezultaty. Ona nie przyjdzie sama. Nie zapuka do okna i nie poprosi o to żebyś ją wpuścił. Ty musisz ją zaprosić stawiając pierwszy krok. Zacznij działać, wyjdź z domu i rozwijaj się, bo to z samym sobą będziesz do końca życia, a na Mount Everest nie wyjdziesz bez ćwiczeń i przygotowania!

Znajdź siłę
Porażki i trudności nie są po to, abyśmy rezygnowali z tego co robimy. Każda potyczka na drodze powinna nas umacniać, dodawać jeszcze więcej motywacji i dystansu do niektórych sytuacji. Niektórzy poddają się, gdy napotkają przeszkodę. Mogą ją przeskoczyć, ale brakuje im siły. Dlaczego więc nie wykorzystujemy takich sytuacji, po to aby odbić się jeszcze wyżej?

Ten krótki poradnik powinien pomóc wam w postawieniu pierwszego kroku. Mam nadzieję, że odnajdziecie w sobie siłę, która pomoże wam w realizowaniu marzeń i celów. Działajcie!

Kilka dni temu powiedziałem wam na snapchacie (damianbuczek) o nadchodzącej sesji zdjęciowej. Dziękuje Monika za świetne zdjęcia :) Zobaczcie i oceńcie naszą ostatnią pracę. Poniżej wklejam linki do rzeczy, które mam na sobie.


Buty adidas tubular   |   bluza ziemia  |   spodnie   |   czarny płaszcz 

01 - n50PwIL

02 - dC4W4l4

03 - vgnhBqp

04 - 2xeYLF2

06 - KOYlrTn

07 - txjG4DJ

08 - alr9W4I

09 - BWnoQSp

10 - sqyimW5

11 - uZT4Q6z

12 - kUatcGn

14 - 5Wrh6kB

15 - LXreN9F

16 - Ync0phg

17 - fnQaJft

18 - yf0faAr

19 - X79t4vO

20 - 6zOkslJ

21 - pOmAMII

22 - WV1fFtj

23 - XUhuxYE
Buty adidas tubular   |   bluza ziemia  |   spodnie   |   czarny płaszcz 

8 przemyśleń na temat “motywacja i działanie”

  1. ~... pisze:

    Dziękuje, za pomoc w zmotywowaniu.

  2. ~dsgn_99 pisze:

    Cudowny wpis.Dziekuje!

  3. ~Anna pisze:

    Czy mógłbyś wskazać miejscówke że zdjęć? Albo podpowiedzieć gdzie można wejść w Krakowie na dach?

  4. ~Kasia P. pisze:

    Super :D trzeba szukać motywacji! :) <3

  5. ~flower pisze:

    Świetna notka :)
    Mam do Ciebie mega prośbę! Mógłbyś podać tytuł piosenki, która leciała u Ciebie na snapie jakiś czas temu? Wsadzałeś wtedy chyba tarte do piekarnika xD Śpiewała to dziewczyna i było to coś w stylu „La la laj la la”.. Byłabym mega wdzięczna :)

  6. ~Rozliczanka pisze:

    Dużo prawdy w tym, co piszesz. Odkładanie czegoś na później lub planowanie, że zabierzemy się za coś „kiedyś” to pewnego rodzaju marnowanie czasu. Ja osobiście nie mam problemu z realizacją niektórych z moich postanowień „od razu”, zwłaszcza, jeśli chodzi o ćwiczenia w domu, itp. Jednak już trudniej jest mi wytrwać w tym dążeniu do danego celu, ale pochwalę się – z czasem łatwiej mi to przychodzi, niż kiedyś. :)
    Warto wizualizować sobie korzyści, jakie będziemy mieli z realizacji postanowionego sobie celu – to na pewno powinno dodać nam motywacji. :)

    P.S: Dodaję Twojego bloga do „odwiedzanych”, bo widzę, że niektóre z postów są tym, co może mnie zainteresować. :) Zwłaszcza ten (na swoim blogu będę również poruszać podobne tematy, związane z samodoskonaleniem się, pracą nad sobą, itp.)

  7. ~aga pisze:

    Myślę, że są też czasem w życiu sytuacje, kiedy jesteśmy chorzy, i choroba spycha naszą motywację na sam dół, tak jakbyśmy swoim myśleniem sami podkopywali sobie dołki. Dlaczego? Bo ludzie uważają że stawianie siebie w roli ofiary da im więcej korzyści niż pokazanie że mimo wszystko ma się więcej niż ktokolwiek inny. Bo prześcigamy się czasem w tym, kto ma gorzej. Moim zdaniem zanim zrobi się pierwszy krok, od którego Ty byś zaczął jest pokochanie siebie i uświadomienie sobie tego, co może nas spotkać na drodze do celu, wtedy gdy to się pojawi- będziemy pewni ze zmierzamy w odpowiednim kierunku

    http://www.optymalna-dieta.blog.pl

  8. I like your appearance. It is so unusual. I wish I could look that special too.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>